2023.02.1.3 Primjena umjetne inteligencije u obrazovanju
Ivan Vidas, mag. oec.
Umjetna inteligencija (eng. Artificial intelligence - AI) stalno osjeća svoje prisustvo u obrazovnim okruženjima, preoblikujući iskustvo učenja za učenike. Dok neki najavljuju AI kao moćno sredstvo koje obogaćuje obrazovanje, drugi postavljaju opravdane zabrinutosti i pitanja o njegovom utjecaju. S obzirom na to da AI postaje sve prisutnija u učionicama, od suštinskog je značaja ispitivanje njegovih efekata, nepristrano odmjeravajući njegove prednosti i kontroverze koje ga okružuju.
Kao rezultat novih tehnoloških dostignuća, umjetna inteligencija sada postaje veći dio svakodnevnog života, uključujući obrazovanje. Kako bi izgledala učionica umjetne inteligencije?
Na ovo je pitanje izazovno odgovoriti jer među istraživačima nema konsenzusa o definiciji umjetne inteligencije. Umjetna inteligencija se može definirati kao računalni sustav koji može obavljati inteligentne zadatke koji su obično povezani s ljudskim umom, kao što su tumačenje i obrada informacija, učenje, zaključivanje, rješavanje problema, predviđanje, donošenje odluka, a ponekad i stvaranje.
Zašto je teško definirati umjetnu inteligenciju? Prema Skupini stručnjaka na visokoj razini za umjetnu inteligenciju, izraz umjetna inteligencija obuhvaća izričito upućivanje na pojam inteligencije. Međutim, budući da je inteligencija (i kod strojeva i kod ljudi) nejasan koncept, istraživači uglavnom koriste izraz racionalnost. To se odnosi na mogućnost odabira najbolje aktivnosti koju treba poduzeti kako bi se postigao određeni cilj, uzimajući u obzir dostupne resurse i određene kriterije za optimalizaciju.
Sustavi umjetne inteligencije postali su dio…